Hi there! You are currently browsing as a guest. Why not create an account? Then you get less ads, can thank creators, post feedback, keep a list of your favourites, and more!
Field Researcher
Original Poster
#1 Old 8th Feb 2009 at 9:16 AM Last edited by Eloissa : 9th Feb 2009 at 3:42 PM.
Sims 3, vertaling van Parsimonious (deel 4)
Parsimonious presents The Sims 3 Review by our resident artist, Kate, who attended the Sims 3 Creator's Camp hosted by Maxis January 2009.

Thank you, Kate, for this extended Review, You are the only one, who is so open about your opinion at this Camp.


Thanks again

Eloissa

-------------------------------------------------------------------

This Post is a translation from English into the Dutch language.
You can read this review at Parsimonious


Deel 1 / Part 1
Deel 2 / Part 2
Deel 3 / Part 3

======================================================

Een Sim Creëren

- Een gezicht maken
Wat? Geen elvenoren?

- DNA in het kort

- Make up
Komen er nieuwe stijlen?

- Lichaam types
Dik of dun?

-Haar & Hoedjes

- Je Sim in elkaar zetten

- Je Sim decoreren met Sieraden
Ohw, kijk nou naar die schoenen, Je moet er wel van houden

- Geen Bodyshop 3
De Detailduivel.. of juist niet?

======================================================

Ook al veranderd de wind, Je Sim blijven hetzelfde

Iedereen die al eens heeft meegedaan aan een Sim3 discussie in het afgelopen jaar, heeft al eens iemand ontmoet die zegt dat alle Sims bijna het zelfde er uit zien. Zelf heb ik tegen mezelf gezegd, ik maak er geen voorstelling van, ik zie het wel als ik op daar ben en ze zie, wat eerlijk is tegen over de Sims in Sims2. Simdesigners hebben mooiere Sims gemaakt dan Maxis heeft meegedaan in het spel. Deze Sims zien er vaak anders uit en lijken ook orgineler. Met deze wetenschap was ik zeer geïnteresseerd met welke opties je een gezicht totaal kan veranderen in Sims3 en of ze gemakkelijk te bedienen zijn.

Alles bij elkaar, ondanks de verzekeringen van Maxis dat de opties subtieler zijn en het mogelijk is om iedereen te creëren als een Sim, ben ik er niet 100% van overtuigd, wat ik zo op het eerste oog heb gezien. Elk onderdeel bevat een verborgen sub-optie hetgeen het gemakkelijker maakt om gezichten te veranderen dan in Bodyshop van Sims2, aan welke knop je ook draait, echt veel verschil zie je niet. Geen twijfel mogelijk, de gezichten zijn zachter en hebben betere animaties, maar over het algemeen zullen ze er hetzelfde uit gaan zien. Ik begrijp dit een weloverwogen keus door Maxis was, maar ik ben niet zeker van dat alle fans hiervan gecharmeerd zullen zijn, ook al hoopt Maxis dat van wel. Aan de andere kant, de Aziatische Sims, kun je beter benaderen dan in Sims 2.

Er komen geen elven oren optie in Sims3, Ik heb hiernaar gevraagd omdat ze populair zijn in Sims2, en ik weet dat spelers en ontwerpers dat zullen gaan missen. Ik heb gevraagd, gesmeekt, maar helaas, ze komen er niet.


Genetica en wat kunnen we ermee

Huidskleuren

Maxis geeft ons 4 basiskleuren, groen, blauw, rood en bruin in Sims 3. Elk van deze kleuren kun je d.m.v. een schuifknop donkerder en lichter maken. Met deze knop zijn er heel wat verschillende tinten te realiseren. Dit is anders in Sims2 waar je maar kunt kiezen uit 4 huidskleuren en andere kleuren geïmporteerd moeten worden. Natuurlijk zullen er mensen zijn die de creaties van bijv. Enayla, Louis, RenSim etc zullen missen, met de huidskleuren uit Sims3, zullen er mensen teleurgesteld worden vanwege het feit dat ze niet mooi egaal zijn. Het is zeker een schande dat invoeren van nieuw DNA en het toevoegen van nieuwe kleuren waarschijnlijk niet mogelijk is. Persoonlijk ben ik enigszins nieuwsgierig waarom Maxis de huidskleuren niet meeneemt in de de kleurkeuzes wanneer je een nieuwe Sim gaat maken, aangezien dit een enorme keus met zich mee zou brengen voor de spelers. Een vraag die Maxis nog niet heeft beantwoord.

Ogen

Je kunt de ogen aanpassen in wat voor kleur dan ook, feit blijft dat je aan de ogen zelf niks kunt veranderen. Alhoewel er ruimte is om te experimenteren, is het werkelijk een gebrek dat je zelf niks aan de ogen kunt doen. Hierdoor blijven, ondanks de kleurkeuze, alle ogen van elke sim gelijk.

Ringen om haar vingers en Schoenen aan haar voeten!

Schoenen

Ik ben absoluut verrukt van de nieuwe accesoires, die een lange weg hebben bewandeld, in het creëren van kleding. Ik ben helemaal verzot op schoenen, die je kunt selecteren voor elke Sim in het spel. Het maakt mijn Sim uniek. Dit is een hele verrukkelijke vooruitgang! Elke leeftijd / geslachtsgroep heeft een ruime keuze uit verschillende soorten, de keuze voor blote voeten voor een arme Sim,hippies of voor Sims die graag blootvoets willen lopen, is er nog niet. Ik heb Maxis hiernaar gevraagd en zij hebben beloofd dat voor het spel is uitgebracht, er ook blote voeten zullen komen. Natuurlijk zijn niet alle schoentypes mooi, maar er zijn veel verschillende soorten schoenen, voor elke Sim kun je wat kiezen.

Sieraden en andere accesoires

Naast schoenen zul je ringen, oorringen, armbanden, horloges, sokken van diverse lengten, glazen, ook handschoenen en legging (panty) vinden. Ik was wat teleurgesteld bij het gebrek aan semi-transparante handschoenen en panty's, Ik geloof dat Maxis dit zo zou kunnen toevoegen, maar anders zou je een kleur kunnen kiezen die het dichts de huidskleur benadert.

Make-up

Mascara en Eyeliners

Één van de meest teleurstellende eigenschappen van Creëer-een Sim is de samenstelling van eyeliners en mascara. Elke grimeur zal je kunnen vertellen hoe je het beste met schaduwen om zou moeten gaan, maar in dit geval benadert het niet echt de realiteit. Er komen maar een beperkt aantal eyeliners en 1 schaduwvorm, die een veel lagere uitstraling hebben dan het geval is in Sims2. De mogelijkheid om nieuwe in te kunnen voeren is er dus niet, zodat we nieuwere en betere zouden kunnen krijgen. Hier lijkt het alsof een klein kind met een potlood bezig is geweest. Make-up voor kostuums komen in een waaiervorm, maar deze zijn slechts geschikt voor kostuums uit het circus. Er is een nieuwe optie voor gezichtsdetails waar (beetje positief) je de gezichtslijnen kunt aanpassen d.m.v schoonheidsvlekjes en sproeten toe te voegen aan volwassenen en ouderen. Helaas kan je de kleur van sproeten niet veranderen, zodat het niet realistisch lijkt en er tegen de meeste huidskleuren verkeerd uitziet.

Lipstick

De lippenstiften zijn een gedeeltelijk succes, er zijn 3 glans basisniveaus en de speler kan de basis selecteren, hoogtepuntkleuren in de schaduw en onafhankelijk polijsten maar de textuurdefinitie is niet echt van goed kwaliteit, en alle 3 brachten niet voldoende de hoeken van de lippen in kaart. Alleen als je een Sim pantomime speler zou maken dan zou je de make-up keuzes uit Sims3 waarderen. Voor andere Sims ga je de mooiere natuurlijke creaties van Make-up designers echt missen. Je zult moeten wennen aan de au-naturelle look van deze generatie Sims. Wie weet komt er nog een papieren-zak-om-je-hoofd optie in dit spel.

Globaal kun je het enigzins helemaal aanpassen qua kleur aan je eigen smaak, ik weet hier echter weinig positieve dingen over te vermelden. Er zijn geen semi-transparante opties op welk gebied dan ook, om zo subtiel als het maar kan, een Sim behoorlijk van make-up te voorzien. Om dit te kunnen bereiken zou je veel meer aan de huidskleur moeten kunnen sleutelen. Ik vermoed dat dit één van de eerste dingen zal zijn om dit alsnog mogelijk te maken. Je kunt het echter niet online zetten, en het gebrek van behoorlijk materiaal zal menig Simspeler snel vervelen en ergeren.

De eerste Weight Watchers Club in Sims3

Een aardige eigenschap van Sims 3 zijn de subtielere vormen die het lichaam kunnen veranderen. Door middel van een schuifknop kun je je Sim een voller lichaam te geven. Van zeer slank ( Anorexiatypes) tot zeer dik (veelvraten), je kunt hiermee je Sim een lichaam geven zoals jij dat wilt. In de vorige versies kwamen nogal wat klachten naar voren dat een "vette" Sim niet echt vet was. Hier heeft Maxis veel tijd aan gespendeerd. Ook spiermassa's kun je aanpassen door een schuifknop. Helaas is het Maxis niet gelukt om dit ook voor kinderen en ouderen te realiseren en zij hebben daar ook niet een verklaring voor. Ook zul je geen types kunnen maken zoals Marylin Monroe, dus mooiere vrouwelijke vormen maken, gaat je ook niet lukken. Ondanks dat, is dit een totale verbetering! Sims kunnen hun lichaamsgewicht beheersen door te sporten, niet te veel eten en meer bewegen. Als je een luie Sim gaat maken, zul je t.z.t. een dikke Sim terugvinden. Kortom, wat je Sims ook voor persoonlijkheid heeft, zij zullen veranderen na mate hun leven vorderd, net als in het echte leven en wat natuurlijk een goede zaak is!

Bad of good Hairday

Kapsels

Het lijkt alsof de gemeenschap nooit genoeg zullen hebben van diverse haarstylen, in Sims3 zitten er weinig modellen in. In het algemeen is de selectie voor vrouwelijke volwassen en tieners beter dan in het geval van Sims2, de kapsels zien er smaakvoller uit en kunnen per kledinggroep vastgezet worden, net zoals het in Sims2 Op reis werd geïntroduceerd. De andere leeftijd/geslachtsgroepen missen, in het bijzonder in de formele opties. De ouderen hebben niet de keuze uit verschillende volwassen kapsels en er bestaat hier geen duidelijke reden voor. Het creëren van nieuwe kapsels zal net zo moeilijk gaan als in Sims2, misschien zelfs nog moeilijker. Het enige wat ik kan zeggen is: "Alsjeblieft Maxis, meer kapsels!"

Petjes en hoeden

Net zoals in Sims2, zijn er kapsels en hoeden met kapsels in afzonderlijke categorieën. Ik ben van mening dat de speler de keuze moet kunnen maken welk kapsel en welk hoedje zij willen. Nu zijn de verscheidenheid aan verschillende hoedjes en kapsels onherroepelijk aan elkaar verbonden. Men zou moeten worden vrij gelaten om welk kapsel en hoedjes dan ook door elkaar te kunnen gebruiken zonder dat men gedwongen wordt de vaste creaties te moeten gebruiken. Als voorbeeld is er een hoge hoed voor dames, maar is de haarstijl kort. Zou je een hoge hoed willen met lang haar, dan kan het dus niet. Het is dus niet mogelijk om zelf op deze manier verschillende stylen te combineren zoals je dat zelf zou willen.

Haarkleuren

Net zoals op andere punten kun je het haar kleuren op 4 verschillende aspecten. Deze aspecten zijn: De haarwortels, haaruiteinden, de basis en hoogtepunten. Deze zijn vooraf in te stellen en zijn genetisch bepaald en worden doorgeven aan de volgende generatie. De werkwijze van deze methode is gemakkelijk toe te passen.

Globaal beeld

Ik ben van mening dat Maxis ons een beetje in de steek laat en dat vindt ik behoorlijk droevig. De nieuwe wijze waarop je een Sim kunt maken is weliswaar een totale vooruitgang en staat spelers toe om heel veel dingen te veranderen qua kleur inclusief hun kleding, ik denk niet dat iedereen het even leuk zal vinden dat je Sim gekleed gaat in het design van je bankstel. Voor onervaren spelers is het een uitgelezen kans om hun eigen spullen te creëren naar eigen smaak.

Wie hier echter niet van profiteerd zijn anderen. Niet alleen een kleine groep kleding en meubelsontwerpers, maar alle talloze bezoekers die regelmatig rondneuzen op het internet op zoek naar kleding van de totale gemeenschap. Ik ben sterk van mening dat vele spelers die momenteel van dit aspect van Sims 2 genieten, hevig met Sims 3 teleurgesteld gaan worden in het gebrek van de mogelijheid om zelf kleding en voorwerpen te maken. Het belangrijkste proces om kleding in Sims 3 „te ontwerpen“ bestaat uit het toepassen van kleuren/patronen die vooraf instelt zijn in een bepaald gebied. Sommige uitrustingen kunnen op meer dan 1 bepaald gebied veranderd worden. Een t-shirt bijvoorbeeld, heeft mouwen die je afzonderlijk kunt veranderen die er dan anders uit zien dan de rest van het shirt. Wat je niet kan veranderen is de grootte van een patroon, andere delen van kleding, dan die er al zijn. Er zijn geen transparante delen beschikbaar die het je mogelijk maken om een t-shirt korter of langer te kunnen maken. Dit maakt het moeilijk om verschillende stylen te kunnen creëren in Sims3, iets wat we wel konden doen met Sims2. Je kunt ook geen details invoeren zoals knopen, kant etc., zodat Fantasievolle en Historische kleding verleden tijd is. Iedereen wie van realistische kleding houdt gaat dat niet zien in Sims 3. Aangezien er geen optie is om de aanblik van de diverse stoffen te veranderen zitten wij „vast“ met de kwaliteit die Maxis voor ogen heeft.

De opties van het kledingsnetwerk zijn beperkt wat je kunt verwachten in een nieuw spel, wat probeert een breed scala aan patronen en kleuren toe te voegen om zo een breed publiek te bereiken. Op zich is dat geen enkel probleem, want de gemeenschap is uitstekend geschikt om zelf verbazend materiaal te maken in verschillende stylen en te kijken hoe ze dat evengoed kunnen invoeren in Sims2. In Sims3 is het een groot gebrek om zelf eigenmaakte spullen te kunnen invoeren, omdat daar geen mogelijkheden voor zijn ondanks de grote verscheidenheid aan textuur en patronen, wat betekend dat wij niet veel van de inhoud gaan zien die wij willen maken of downloaden. Maxis schijnt om te geloven dat het toepassen van een paar soorten vloerbedekkingen op een avondjurk voldoende is om een uitstekende jurk te maken, bijvoorbeeld. Het is onnodig tegen zeggen dat wij hier tegen geprotesteerd hebben, hoewel wij slechts kunnen hopen of ze daar gehoor aan geven.

In de spiegel kijkend bij de CAS-mode

Buiten de manieren die we al behandeld hebben van een Sim creëren, bestaat er wel een handige optie om indentieke tweelingen te maken met het zelfde uiterlijk. In plaats via SimPE of een Sim op te slaan in Bodyshop, kun je nu de optie "tweeling produceren" aanklikken en voilá, de perfecte tweeling is ontstaan! En ja, zo kun je ook drielingen, vier- en meerlingen maken als je dat zou willen.

======================================================

Deel 5

Als het spel is uitgebracht kunnen er dingen anders zijn dan beschreven

======================================================

Quote:
~~Simmies...... All around the world~~
Do you like more to see??:)Look here!
Please do not upload any of my stuff to other websites without my permission. Thank you!

 
Back to top